Ausztrália

Ausztrália

csak úgy...

2015. október 15. - Cs.Évi

Sziasztok!

Két barátnőm is jelezte,hogy írjak még akármit is,mert jó olvasni. Ez a blog most sok apró dolgot fog tartalmazni. Olyanokat írok le amit átéltünk és vagy érdekes vagy vicces volt. Elsőként egy tegnapi eseményt írok le.

Az én nagybátyám (édesanyám öccse) bő 30 évvel ezelőtt kijött ide Ausztráliába. Azóta a család nehezen tudott vele kommunikálni, mert Ő nem akart. Volt, hogy a Mamám kerestette a Vöröskereszttel. Meg is lett, de azt üzente, hogy él, jól van, de nem akarja felvenni az otthoniakkal a kapcsolatot. Mikor már tudtam, hogy mi ide utazunk akkor szóltam a nagynénémnek, hogy én is megyek Ausztráliába. Azt mondta, hogy Laci (a nagybátyám) Canberrában él állítólag.(Canberra Ausztrália fővárosa) Amikor az elmúlt hónapban sétálgattam a városban heti 1 x eszembe jutott Laci, hogy mennyire komoly lenne, ha összetalálkoznék vele....Tuti, hogy megismerném, pedig nem láttam 30 éve. De szerintem Ő nagyon hasonlíthat a nagyapámra! Az Ő emléke és arca  benne van az emlékeimben nagyon tisztán!!! A múlt héten rám írt a másik nagynéném (mert nekem 2 van : ) ), hogy írjak már Lacinak levelet, hátha látja, hogy itt lett feladva a levél, akkor velem felvenné a kapcsolatot. Küldi a címet: Brisbane QLD...(már itt meglepődtem)...Kangaroo Point... (micsoda?) Dehát az tőlem csak 2 km-re van !!! Kérdezem: mikori ez a címe?....Válasz: 2008. Jaaaa, akkor az már elég régi. Ez itt a belváros. Itt nem nagyon van állandó lakos. Igazam is lett. Tegnap elmentünk a címre, de ez egy bérház. A lakás éppen üresnek tűnt. A szomszédba becsengettem, hogy megkérdezzem tud-e valamit a jelenlegi vagy régi szomszédról. (mert én ilyen merész vagyok. Simán bárkivel elbeszélgetek angolul. Legfeljebb nem értem. Majd körülírom amit akarok. Sanyival ellentétben én sokkal bátrabb vagyok, pedig a tudásom fele akkora mint Sanyié. :( ...de sebaj ! ) Egy embert tudtam megkérdezni, de nem ismeri a lakókat. Egyébként is ez egy bérház mondta Ő. Így aztán nem keresem tovább. Várom hogy összefussunk valahol az utcán. Egyszer  talán szerencsém lesz! Emlékeimben Laci úgy van benne: majd 2 méter magas, vékony,sukár...imádtam! Mindig a nyakába ülve vitt!!! Amikor tudtam, hogy jön hozzánk akkor az utcán kint vártam, hogy mikor érkezik már! Jó lenne találkozni vele!

 

A közlekedésről: Na az itt elég furi...de sokan ismerhetik a bal oldali közlekedés szépségeit. Amikor 20-30 éve már közlekedsz a jobb oldalon akkor benned vannak azok az ösztönös mozdulatok amik nem törlődnek ki olyan gyorsan. Pl: amikor át kell menni (szabálytalanul) gyalogosan egy körforgalmon....az még így 2 hónap múlva is vicces. Ha nem jön autó, akkor Sanyival megtorpanunk az út szélén és elkezdjük megvitatni sokadjára is, hogy most jobbra vagy balra kell néznünk előbb...honnan jöhet autó...? It is ridiculous! (ez most a kedvenc szavam,mert olyan viccesen hangzik) Anyukámnak volt régen ridikülje...:)  .Kocsival közlekedni már nem vészes. Abba hamar belejöttünk. Amit észrevettem magunkon,hogy rendszeresen rá akartam tenni a kezem jobb oldalt a sebváltóra, de ott az ablak van. :) Ritkán vezetek, inkább Sanyi törje a kocsit, ne én. Bár nem egy értékes autó. Ez egy Opel ,de itt Holden-nek nevezik. Képzeljétek kazettás magnó van benne és tekerős az ablak. Nagyon vicces. Sanyinak nem az. De mi megbeszéltük, hogy addig amíg nem tudjuk, hogy itt akarunk-e élni, addig nem veszünk drága dolgokat. Csak azt vesszük meg ami elengedhetetlen. Most pl. voltunk az Ikeában és vettünk 7 AUD-ért(1400,-Ft) egy függönyt, mert ami volt az szétszakadt és nem cserélik ki. Itt az Ikea ugyanolyan, mint otthon, csak sokkal nagyobb virsli van a kifliben :), ja és nincs csípős ketchup...ezt rossz néven is vettem. Na de nem baj. Szóval a közlekedés a topik: Az első hetekben amikor már elkezdünk kocsival közlekedni, azt vettem észre, hogy Sanyi lassabban megy,mint régen. Aztán hamar rájöttem,hogy ennek mi volt az oka. Minden kihajtásnál vagy kereszteződésnél azt várta,hogy jöjjön egy autó,hogy tudja melyik sávba kell sorolnia....te tényleg! Ezen úgy nevettem!!  :)                                                                                                         ..........Sanyi amikor ezt elolvasta akkor a következő mondatot szúrta be:  - most már úgy megyek, mint otthon LIBA !      /a Liba én vagyok  :) /

A 7 dolláros függöny persze nem pont olyan amilyen való a karnisra. Ezért meg kellett oldanom. Azt gondolom ,hogy híres vagyok a jó megoldó képességemről. Nem vacakoltam. Íme a kép róla! Nevetni ér!!!  :)

20151015_191534.jpg

Még egy kicsit az osztálytársainkról

A legtöbben a köv. országokból érkeztek ide:Taiwan, Tájföld, Japán, Brazília, Kolumbia. Nagyon kevesen érkeznek Európából. Azt már írtam korábban, hogy nem ismerik a zsebkendő előnyeit az ázsiaiak.(de a brazil osztálytársam se!) Amikor ásítanak nem teszik a szájuk elé a kezüket soha, de soha. Nagyon csámcsognak evés közben és abszolút látom ahogy forog a szájukban a fini falat. Néha a suli nagy közös étkezőben olyan büdi van. Ugyanis hozzák a számukra fini otthoni kajákat, megmikrózzák és terjeng a mindenféle táj meg japán étel illata ami egy európai orrnak nem túl kellemes. Néhányat megkóstoltattak velem, de nem is volt rossz. Csak az illatuk nem túl kellemes.1 héttel ezelőtt Sanyinak kellett vinnie a suliba valami magyaros kaját.Készítettem egy kis tejfölös gombapaprikást galuskával.Hoztam magammal egy galuskaszaggatót,mert tudtam,hogy itt ilyet nem lehet kapni.A galuskától el voltak ájulva,mert ilyet korábban nem ettek.:) Előző nap,mivel Sanyi nem tud főzni (végletekbe esek) ezért elmondtam neki szép lassan hogy kell alá hagyma,mert mi magyarok sok étel alá sok hagymát szeretünk használni.Elmondtam neki azt is,hogy paprika őrleményt használunk sokszor és hogy a magyar paprika őrlemény nagyon híres  a világban.Sajnos én kis butuska elfelejtettem elmondani neki,hogy miből van a galuska.Gondoltam azt csak tudja.Könyörgöm :liszt,só,tojás és víz.Hibáztam.Szünetben jön hozzám Sanyi:Hogy készül a galuska?.... :)  1 perccel később jön a tanára és kérdezi Ő is tőlem a galuskát.Szóval tetszett nekik és én nagyon boldog voltam.Kicsit mutathattunk nekik a magyar ételekből.Ja,a tanárnő a beszélgetésünk végén megjegyezte,hogy jól beszélek angolul.Ennek is örültem.

Hogy érezzük magunkat:

vegyesek az érzések. Nekem nagyon tetszik. Főleg az tetszik,hogy itt nem kell repcsire ülni ahhoz,hogy egy gyönyörű beach-re elmenjünk. Az üzemanyag 240-280 Ft között van egy liter. Tehát szívesen kocsikázunk,mert nem ügy. Csak egy jobb kocsival jobb lenne. Tetszik a sok gyönyörű park. Van sok ingyenes sütögetős hely vízzel,asztalokkal,fedett részekkel. Mindenhol van ingyenes tiszta wc. Mindenhol van ivókút. Sanyinak az tetszik nagyon,hogy itt nincs útfelbontás.vagy legalábbis nem látszik,vagy éjjel megcsinálják,vagy nem tudom...de nem látni sehol. Itt ha elkezdenek egy építkezést akkor azt be is fejezik. Itt azért van pénz. Sanyinak hiányzik a lakása,az eladott kocsija,az ágya,a nagy tévéje....a nem tudom mije.  :( nekem csak az hiányzik,hogy ez egy ideiglenes hely és vágyom egy olyan életre ami állandó. Egy olyan helyre vágyom amit lehet szépítgetni,aminek van kis udvara ahová kiülhetünk ...én egy kávéval,Sanyi egy cigivel.Jó lenne már. Remélem jövőre ez is meglesz.Ha nem itt,akkor máshol.A suliból még 4 hét van hátra ,az után elmegyünk kipihenni a fáradalmakat,majd pedig kezdődik Sanyinak a másik suli (Business courses-24 weeks)én pedig elkezdek melót keresni. Ma volt megint egy felmérő tesz az elmúlt 4 hét anyagából. Megint kellett 2 percet beszélni egy húzott topikról. I did it! Megcsináltam! De én olyan izgulós vagyok. Kezem lábam remegett. A melóban egy nagyszájú,magabiztos valaki,de ha produkálni kell magam akkor remegek. Aki volt nálam a Tutiban egy bulin az tudhatja,hogy amikor be kellett konferálnom valakit vagy tombolát húztam akkor is nagyon izgultam. Persze volt az a whisky ami enyhítette ezt a bajomat!  :)

A parkok bejáratában ilyen táblák figyelmeztetnek rá,hogy vigyázz a fejedre mert megtámadhat egy madár.  :)

20151014_153350.jpg

sajna nem tudtuk elfordítani a képet. Bocsi

Most elköszönök...majd jövőhéten folytatom!  Sziasztok!

 

  Sanyi és Évi

süti beállítások módosítása