Ausztrália

Ausztrália

...az ISKOLA .

2015. szeptember 03. - Cs.Évi

Sziasztok!

Először is: érkezésünk utáni első kedden beköltöztünk a bérleményünkbe. 2 szobás,pici konyhasarok van,jó kis fürdőszoba,benne mosógép és szárítógép/ez nagyon szupi/ és van egy elég nagy erkélyünk.Ez egy bútorozott appartman.Szinte semmit nem kell vennünk…. kis túlzással. Mindenesetre alig várom,hogy legyen kocsink,mert menni szeretnék az IKEA-ba vásárolni apróságokat.Már néztünk kocsit is,remélhetőleg a héten az is lesz.

  Múlt hét hétfőn voltunk először iskolába….elég viccesen hangzik.Számítógépen egy tesztet kellett kitöltenünk.A szokásos 4 részből állót.Na én az elsőnél,a listening-nél elvéreztem.Csak 1x lehetett meghallgatni és előtte 1 perc volt hogy az 5 kérdést elolvassam és lefordítsam.Mindezek ellenére ez 43%-os lett,ami szerintem nem is olyan rossz.Na de végül is oda kerültem besorolásba ahová való vagyok,ahol otthon is tartottam Julival(Ő az angol tanárom volt Tökölön)…köszi Juli! Nagyszerű tanár vagy!Szóval a szintem:Pre intermediate.Innen van mit fejlődni..Sanyi sokkal ügyesebb,mint én,de hát ezt eddig is tudtam.Mivel nem vagyunk egy szinten így nem is kerültünk egy csoportba…szerencsére!Ráadásul neki 8-ra,nekem meg 9-re kell járnunk suliba és a szünetünk sem lesz egy időben és nem is egyszerre végzünk.De nem gond.A suli a bérleményünktől 10 perc sétára van.A suliban nagyon hideg van a légkondi miatt,így a miniszoknyában befagyott a ….így farmerba és sportcipőbe járok.Nem vagyok egy nagy sportcipős,de itt elengedhetetlen….meg a zokni.Az első nap nem volt oktatás, csak kedden kezdtünk.Minden héten kell írni kitölteni egy számítógépes tesztet,hogy lássák megy-e a dolog.Négyhetente pedig egy nagy tesztírás lesz.Hétfőn és keddenként  lesz olyan órám ahol csak a beszédet,szerdán és csütörtökön pedig  írást gyakoroljuk.Ezek a kötelező órák,de van naponta délutánonként olyan órák amik nem kötelezők.Szeretnék minél többön részt venni.Néhány szabály a suliban:1./Csak angolul lehet beszélgetni,még a szünetekben is.Mivel mi Sanyival egész nap nem is találkozunk,ezért ezt könnyű lesz betartani.De ha egy diák kérdez valamit tőlem koreaiul,akkor én nem válaszolhatok neki magyarul….még ha értem is ,hogy mit akar…J..csak angolul.2./Se telefont,se tabletet használni nem lehet.3./Ha késel akkor már nem jöhetsz be az órára.Nem rossz szabályok ezek!!!Kaptunk diákigazolványt ami semmire nem jó….mert már nincs se utazási ,se vásárlási kedvezmény rá.Régen volt ilyen,de már nincs.

Attól féltünk(mert hallottunk erről rosszakat),hogy gyenge lesz az oktatás.De nem gyenge...Ezt a sulit  a WorldEdu segítségével találtuk.(http://www.worldedu.hu/)Köszönjük Krisztinek!!!...ez itt a reklám helye...:)

Szóval a suli annyira fárasztó,hogy ma például már este 6-kor aludtunk volna...de nem lehet!!Az oktatás kiváló,a tanárok kedvesek és jó fejek az órák viccesek.De! Sajna az osztálytársaink előszeretettel szipognak(japán,koreai,tajvani,tájföldi,brazil,kolumbiai,....és többre nem emlékszem).Talán Ők nem használják az otthonukban a pézsét?  Iszonyat idegesítő.

Tehát első rossz:nagyon hideg van a suliban,még a szék is borzasztó hideg.Minden nap viszek magammal egy +pilcsit,mert kell a fenekem alá.

Második rossz a szipogás.

Harmadik ami nem is rossz inkább vicces,mi első napokban mindig ezen nevettünk esténként.Mivel csak egy nyelven van tanítás(a gyengébbek kedvéért:csak angol szó hangzik el),ha nem ismerünk egy szót,akkor a tanárnak körül kell írni azt,vagy lerajzolni,vagy elmutogatni...tehát activity-zünk..és amikor rájönnek az osztálytársaim a szó jelentésére,akkor egy nagy áááázás hangzik el tőlük.De nagyon viccesen magas hangon ááááznak.

Az oktatás úgy működik,hogy minden héten veszünk egy anyagot.A könyvben van 12 anyagrész.(nekünk a sulink is 12 hetes)Ennek a könyvnek a tartalmát a tanár 12 hetente kezdi elölről oktatni.Aki eléri a 4.hetet az kimegy a gépterembe és megírja gépen a havi tesztjét.Az osztályba minden kedden csatlakoznak,vagy csatlakozhatnak új diákok.

Most mit gondolunk...8 sulinap után?Annyit kell beszélnünk angolul naponta,hogy nekem a torkom 3 napja fáj.Ma írtam 2 esszét,amit a tanárom le is ellenőrzött,alig volt benne hiba.1 témát annyira kivesézünk és annyiszor ismételjük,hogy a végére tök könnyen jönnek a mondatok.Ami még érdekes itt,hogy itt annyi érdekes dolgot tudok meg az osztálytársaim országáról,a szokásokról..stb,hogy nem győzök figyelni és hallgatni,mert nagyon érdekes.Itt mindenkit csak az érdekel,hogy milyen az időjárás az országodban,vagy milyen sportot lehet gyakorolni,vagy milyenek ott a kikapcsolódási lehetőségek.Az senkit nem érdekel,hogy miből éltem otthon,hogy van-e házam,vagy pénzem...senkit.Csak az,hogy mit szoktál főzni,hol voltunk a hétvégén.Tök jó ez is.

Erről ennyit szerintem...legyetek jók,jövőhéten jelentkezünk!

  Puszi  Sanyi és Évi

Egyenlőre ennyi.Most nincs képem,mert véletlenül kitöröltem a sulisat.Lefotózom újra és akkor elküldöm nektek.

max azt tudom megmutatni,hogy merre megyünk suliba:

20150903_143305_resized.jpg

20150903_143238_resized.jpg

20150903_143129_resized.jpg

20150903_142700_resized.jpg

20150903_142626_resized.jpg

ez pedig a nem kötelező órák órarendje.

20150825_090459_resized.jpg

süti beállítások módosítása