Ausztrália

Ausztrália

Általánosságban

2016. január 05. - Cs.Évi

Sziasztok!

Bocsi a késésért ,de kicsit belustultam. A melóról írok kicsit most aztán pedig csak úgy általánosságban az ittlétünkről,az emberekről.

Itt a minimálbér 15 AUD/óra...az 3100 ft/óra. Feketén kezdtem el dolgozni egy görög pizzázóban 18 AUD-os (3700ft) órabérért.Ez nem túl jó,mert 20-at szerettem volna,de ez is megteszi. Főleg,hogy 1 héten belül kaptam melót.Sajnos a többi 30-40 beadott önéletrajzos állás pályázatomra nem válaszoltak. Így nem nagyon ugráltam,dolgozni kezdtem. Itt minden szünetünket levonják a bérünkből.Mivel én nem dohányzom,így nem volt szünetem amit levonhattak volna.Itt nincs kaja a dolgozóknak,azt féláron ki kell fizetni. Persze én előszeretettel csipegettem mindenből ha éhes voltam.  :)  Néha a kolléganőm olyanokra hívta fel a figyelmemet amikkel nyilván tisztában voltam,de angolul ezt elmagyarázni kicsi körülményes lett volna így inkább ráhagytam. Rá kellett jönnöm,hogy ez az éjszakai fizikai munka már nem annyira tetszik nekem. Nem vagyok már 20-30 éves. 30 évesen még pörögtem ezerrel. Most is pörgök,csak fáradtabb vagyok. :(  Igazándiból hiányzik az életemből az alkotás...hogy kitaláljak valamit és azt megvalósítsam. Ez a konyhai munka nem elégít ki. Kell hogy legyen valami amit meg kell oldanom,amit meg kell szervezni amit véghez kell vinni ...és a végén....mindenki örül és hálás nekem amiért megcsináltam...mert meg tudom csinálni!!!....na ezért megyünk haza!

 Nem túl régen megbeszéltük Sanyival,hogy nem hosszabbítjuk meg a vízumunkat.103 évesek vagyunk és nehezen bírjuk már a változásokat. Otthon tudok érvényesülni a szakmámban...itt nem.Az angolom alap szintű és nem vagyunk letelepedettek.Ahhoz hogy azok legyünk még nagyon sok millió forint és kb 2 év kellene. Ezt mi nem akarjuk kivárni.Így január végén hazarepülünk. Már nagyon várjuk.Nem bántuk meg,de....azt gondoltuk,hogy kell fél év,hogy meglássuk hogy fejlődik itt az angolunk,hogy tudnánk-e itt jó munkát kapni és tetszik-e az ország és az időjárás. Elég volt erre bő 3 hónap. Ha újra kezdhetnénk a készülődést ide akkor csak 5 hónapra kértük volna a vízumot. De nem baj,mert most így is 5 hónapot töltöttünk itt. Szerencsére mi mindig elmondtuk ,hogy mi nem tudjuk,hogy itt akarunk-e maradni...majd meglátjuk ha itt leszünk.

A keresetekről,emberekről,életről:

Itt egy olyan fogyasztó társadalom él akiknek a bére minimum 25AUD,de inkább 35AUD óránként. Nyílván vannak akik ettől jóval többet keresnek.De egy átlag ember itt nagyon jól meg tud élni.Amit én heti 20 órával megkerestem az elég volt a lakásra a kajára és sok extra kiadásra is...pl. étterem,más kajáldák,mozi...stb. Otthon egy heti 20 órás melóból nem lehet megélni. A ruhák itt olyan áron vannak,mint otthon. A műszaki cikkek sem drágák. Csak a lakás nagyon drága.A strandon egy desszertet meg lehet venni 20 perc munkabérből. Otthon ugyanezt 1 óra béréből lehetne. Tehát 3x olyan jó itt a kereset,mint otthon. Azt olvasom mindenhol...Ausztrália drága...igen egy magyar fizetésből élőnek az...de ha van itt munkád,akkor nem az. Ezt garantálhatom. Itt minden hétköznap (hétvégékről nem is beszélek) minden étterem nyitástól zárásig tele van. Itt nagyon pörög a vendéglátás.Két féle vendéglátó működik itt. Vannak akik csak reggeliztetnek és esetleg ebédeltetnek és este ki sem nyitnak,a másik akik csak délután nyit ki és vacsoráztat. Nincs arra szükség,hogy non-stop dolgozzon a bolt. Tök furi...

Gyerekek: szerintünk sokkal neveletlenebbek,mint otthon. Itt minden meg van engedve nekik. Szinte nem is lehet látni gyerek fegyelmezést. ...ez nem tetszik itt.

Ausztrál emberek: A legtöbb bevándorló Ázsiából való. Kb 5 százalék Európából jött. Ami feltűnt nekünk az ausztrálokon az az,hogy nagyon sok tetkójuk van...színesek,feketék...egy nőn akár 8 is van. Ez náluk teljesen természetes. Ja és sokan el vannak hízva,de úgy tudom ugyanez van Amerikában is. Sanyi lencsevégre kapott egy cuki lányt. A háta színessel teljesen szét van varrva....Ja és öltözködési divat sincs itt. Olyan rossz minőségű anyagokból vannak a ruhák a butikokba,hogy olyat még anyáink hordtak 1970-ben. Kritikán aluli az itteni divat.

20151103_090100.jpg

 ilyen és ehhez hasonló kalapokat hordanak főleg a Derby idején.

img_0989.JPG

 ennek a csajnak a háta teljesen szét van varrva...de nekem a cuki papucsa tetszik a legjobban. :)

Majd még fotózok kicsit a stílusról,mert ez a 2 kép nem elég jó. Sziasztok

süti beállítások módosítása