Ausztrália

Ausztrália

Első meló napon Ausztráliában

2015. november 16. - Cs.Évi

Sziasztok!

Miután nem tudtunk elmenni Balira (szándékunkban állt) mert idén harmadszor is kitört a vulkán és lezárták Bali repterét így elkezdtem munkát keresni.Szerencsére a szállodai foglalásunkat át lehetett kérni más időpontra.Most várjuk hogy a vulkán kialudjon és a vulkáni hamutól a légtér kitisztuljon.(már 3 hete működik a vulkán)

Van itt egy olyan oldal,mint otthon az Express.Ott keresgéltem és elküldtem az önéletrajzomat kb 10-15 helyre.Az önéletrajzomat kicsit át kellett írni,mert van olyan végzettségem ami itt nincs is(élelmezés vezető),meg egyébként is a manager szakmában itt nem tudok elhelyezkedni,mert nem beszélek folyékonyan angolul. Így a konyhai munka maradt.Szakács állásokat céloztam meg.Jelentkeztem egy olyanra ahol elsősorban pizzát kell csinálni.Még aznap írtak,hogy menjek be állásinterjúra. Rögtön kocsiba ültünk és odamentem. Ez egy Görög kajálda. Pizza,Kebab,Saslik,Grillezett sajt....ennyi az étlapjuk. Kicsit beszéltem a pasival és behívott szombatra dolgozni.Azt mondta előkészítő munkák lesznek. Este 10 -re kellett mennem. Kérdezte van-e késem. Az nincs. Van-e munkaruhám? Az van,mert hoztam magammal. Bementem 10 -re...de alig találtam parkolót. Kicsit meglepődtem amikor beértem az utcába,mert kb 1000 ember volt az utcán. Hangosan szólt a zene. Buli volt. Bementem és átöltöztem. A konyha kicsi,3-an dolgoztunk az éjjel. Kicsit furcsán néztem rám,de nem értettem miért. Aztán jött a főnök ,végig nézett rajtam....na akkor megkérdeztem,hogy nem jó? Fekete ruhád nincs?...kérdezte. Mondom neki,hogy Magyarországon fehérbe dolgoztam. Mire Ő: Magyarország 20 ezer kilométerre van. Üdvözöl Ausztráliában. Itt feketében kell.....benéztem a kollégákra és akkor esett le a tantusz,hogy full feketében vannak....ciki. De ezt nem tudhattam előre. Szóval elkezdtem dolgozni...nagyon féltem az angol miatt. Nem a melótól,mert tudom,hogy tudok dolgozni és majd Ők is meg fogják tudni...de az angol...zsebemben a telefonom,mert azon van offline fordító program. .......bedobtak a mély vízbe! Egész éjjel pizzákat sütöttem.  :) nagyon élveztem! Lackó ( volt szakács kollégám a Tutiból) eszembe jutott egy párszor,mert Ő is nagyon szerette ezt csinálni. Mindig beszéltük,hogy ellennénk egész nap a pizzásnál,ha csak azt kellene csinálni. Itt csak 6 féle pizza van és csak egy féle,kb 40-42-es pizza méret. Nyilván egyszer kellett megmutatniuk,hogy mi-mi és hogy mennyit és hogy tegyek rá és csináltam önállóan. Próbáltam nem útban lenni...stb..stb. A kollégám kb 2 óra múlva jelezte felém,hogy milyen jó,hogy az első napon így csinálom a pizzát.... Később mondtam neki,hogy 13 évig csináltam otthon pizzát korábban. Ki kellett vinni a pultos lányokhoz a pizzákat...ott kicsit bedurrant a jobb alkarom,mert ku...nehéz volt a pizza.  De később alátettem inkább a bal kezem és azzal tartva vittem ki. Most 2 nappal később áldom az eszem,hogy ezt így csináltam,mert nem fáj az alkarom. Mindig kellett ordítanom amikor kimentem a pultba ,hogy behind...ez azt jelenti,hogy jövök mögötted ( a forróval). Ilyenkor a csajok odaengedtek a pulthoz és beraktam a helyére a pizzát. Azon kaptam magam,hogy mosolygok magamban. Ugyanis június óta nem dolgozom. Csak egy pár esküvőn voltam lenn melózni,de az semmi.Jajj de jó volt dolgozni!!! Istenem,de jó volt!!! Aztán hajnalban mosogattam kicsit....ez is jó volt!...tiszta hülye vagyok. Egyébként 2x 5 percre álltam meg,nem volt többre idő. Éjjel kettőkor felmentem wc-re és a wc-n ülve írtam Sanyinak egy sms-t,hogy nagyon élvezem a melót,de számítson rá,hogy vasárnap hulla leszek (azt hittem éjjel fél egy van csak...másnap szembesültem vele,hogy 2 volt ). Vittem magammal kávét,meg egy itteni kis energia italt. Nem túl erős,de gondoltam elég lesz,mert úgy is fel leszek doppingolva. De hajnalban a főnökség küldött be mindenkinem 1-1 Red Bullt. Tök jó hideg volt...nagyon jól esett. Nem gondoltam a következményekre. Az itteni Red Bull-ban még van Taurin.....reggel mikor már otthon feküdtem az ágyban várva az álom manóra....nem jött. A szemeim nyitva....dél után kicsivel tudtam szundikálni kb 1-1,5 órát....soha többet nem iszok hajnalban Red Bullt!!! Max. este. A lány akivel dolgoztam velem egyidős. Szlovák. 3 éve él itt. Vele sokat beszélgettem. tök jó volt. Néha kijavított ha rosszul mondtam valamit. Itt nagyon sokat fejlődhetne az angolom. Ja és nem kellett a fordítót használni. Minden megértettem és mindent el tudtam mondani. Élmény volt. A fizut ne kérdezzétek,mert itt nem úgy van ,mint otthon,hogy azzal kezdem ..mennyi a fizu. Kaptam üzenetet,hogy mikor tudok menni újra,írtam,hogy bármikor. Jó,akkor hamarosan küldik a beosztást. Most arra várok. Ma vettünk fekete felsőt,de cipőt nem találtam. valószínűleg holnap még nézek valahol valamit.

Még a hazautam volt érdekes. Elindultam 6.30-kor haza felé (még mindig sokan voltak az utcákon). Eléggé meg kellett erőltetni a kis agyamat,hogy hol parkoltam. Szerencsére hamar meglett. Ahogy megyek a kocsi felé,jön velem szembe egy néni és veszi fel az utcán eldobott üveget és dobozt...ahogy odaér hozzám rám mosolyog és kedvesen köszön. Visszamosolyogtam rá és köszöntem. Nagyon kedves volt. :) Beszálltam a kocsiba,bekapcsoltam a GPS-t és elindulta haza felé (3,5 km).Egy kanyar után észre vettem,hogy jön egy kocsi velem szembe! Egyenesen felém tartott. Gondoltam: mi a pi..t csinál ez? Szembe jön!!!....de 2 másodperccel később leesett a tantusz. Én mentem rossz sávba. Gyorsan elrántottam a kormányt a bal oldali sávba. A csaj a kocsiban csak nevetett rajtam. ...vicces volt. A szokás hatalma. :)

Ha van valami a melóról,majd megírom. Jók legyetek!!   Évi

süti beállítások módosítása